Vesiliikuntaryhmät

Allasjumppa

Rauhalliseen tapaan toteutettua vesiliikuntaa, jota järjestetään ohjattuna matalassa vedessä pohjakosketuksella. Vesivoimistelu tunneilla käytetään myös erilaisia välineitä joko tehostamaan tai tukemaan liikettä.

Allaskuntopiiri

Allaskuntopiiri toteutetaan uima-altaassa kiertoharjoitteluna. Apuna saatetaan käyttää erilaisia välineitä. Yksi kuntopiiri kierros koostuu noin kymmenestä erilaisesta liikkeestä. Kutakin liikettä suoritetaan 30-60 sekuntia. Kierroksia 2-4 käytettävän ajan mukaan.

Allas-Lavis®

Allas-Laviksessa yhdistyvät vesiliikunnan hyöty ja tanssin ilo Lavatanssimusiikin soidessa taustalla. Vesiliikunta rentouttaa, lisää lihasten voimaa, kehittää kestävyyskuntoa ja hapenottokykyä. Allas-Lavista voi toteuttaa joko syvässä tai matalassa vedessä liikevaihtoehtoja vaihdellen. Allas-Lavis mahdollistaa Laviksen harrastamisen myös niille, joilla kuivalla maalla liikkuminen on hankaloitunut. Vesi kannattaa kehoa painosta riippumatta, sekä antaa tehokkaan vastuksen rasittamatta kuitenkaan niveliä.

Allaslatino

Hauska ja vauhdikas tunti, jossa selkä saa hyvää liikkuvuusharjoitusta, kun lantio pyörii afro- ja latinalaisrytmien tahtiin. Tunnilla lämpenee varmasti niin keho kuin myös mieli ja suupielet kaartuvat helposti ylöspäin. Tunti sisältää latinalaistansseille ominaisia liikehdintää ja helppoja koreografioita, joissa pysyy aloittelijakin mukana.

Aqua Bike

Aqua Bike on kelluvasta materiaalista valmistettu väline, joka ei muistuta pyörää vaan ennemminkin hyppykeppiä. Tunti koostuu erilaisista pyöräilytekniikoista sekä lihaskuntoliikkeistä, joissa pyörä toimii apuna. Vaatii uimataidon. Kehittää tasapainoa ja keskivartalon hallintaa.

Spa Aqua Mix

Spa aqua mix -tunnilla voi kokeilla omavalintaisesti kahta tai kolmea tarjolla olevista vesiliikuntamuodoista. Tunnin voi koota esimerkiksi allasvoimistelusta, vesijuoksusta ja aqua bikes -harjoittelusta. Spa aqua mix on tehokas tapa tutustua erilaisiin vesiliikuntamuotoihin.

Vesijuoksu

Vesijuoksu on tehokasta liikuntaa, sillä vesi vastustaa tuhat kertaa enemmän kuin ilma. Kelluttava vesivyö antaa kuntoilijalle paljon lisätoimintamahdollisuuksia. Syvässä vedessä tehtävien liikevaihtoehtojen määrä kasvaa. Vesijuoksu tarjoaa uuden liikkumistavan vedessä niille, joille perinteinen uinti ei syystä tai toisesta sovi. Vesivyö kantaa vedessä niin, että liikkua voi pystyasennossa tai perinteisissä uintiasennoissa. Vesijuoksu soveltuu kaikille.

Comments are closed.