Sisäliikuntaryhmät

Asahi

Asahi on terveysliikuntamuoto, jossa yhdistyvät itämaisen ja länsimaisen terveysliikunnan parhaat perinteet sekä fysioterapian kaltainen liikunta. Liikkeissä koko keho avataan systemaattisesti niskasta nilkkoihin. Liikkeet ovat pehmeitä ja tehdään hengityksen tahtiin. Ne ovat yksinkertaisia, suoritetaan seisten (voidaan soveltaa myös istuen suoritettavaksi). Sopii kaiken ikäisille.

Lavis -Lavatanssijumppa®

Lavis on helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavis-tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Laviksessa oppii myös lavatanssiaskeleita kuntoilun ohella. Huom. Katso myös vesiliikuntaotsikon alta Allas-Lavis!

Flowin

Flowin on liukkaalla matolla suoritettavaa tehokasta ja monipuolista lihaskuntoharjoittelua, jossa myös kehon syvät lihakset joutuvat töihin. Haasta itsesi eri tasoilla tapahtuvaan tehotreeniin.

Jättipallojumppa

Jättipallojumppa toteutetaan pallolla, jonka läpimitta noin 65cm. Jättipallojumppa kehittää tasapainoa sekä lisää selän ja lantion liikkuvuutta, rentouttaa hartioita ja lisää jäntevyyttä.

Kahvakuulatreeni

Kahvakuula on voimailuväline, joka nimensä mukaan on rautainen kuula, johon on liitetty kahva. Kahvakuulalla harjoittelu on erittäin tehokasta ja monipuolista. Sen avulla voit kehittää lihasvoimaa, kestävyyttä, kehon hallintaa, nopeutta ja tasapainoa.

Cirquit treeni

Monipuolista sykettä nostavaa ja lihaskuntoa lisäävää kuntopiiriharjoittelua, jossa samalla tutustutaan erilaisiin liikuntavälineisiin. Välineinä voivat olla esim. staby-joustokepit, kahvakuulat, bosu-puolipallot tai kuntonyrkkeilyvälineet.

Niska-selkäjumppa

Niska-selkäjumpassa keskitytään harjoittamaan ylävartalon lihaksia. Jumppa on tehokas ja monipuolinen tapa päästä eroon niska- ja selkävaivoista. Jumppa sopii kaiken kuntoisille. Niska-selkäjumppa on ohjattua harjoittelua ja kestää 30-60 min. Jumppa sisältää alkuverryttelyn venyttävine liikkeineen sekä rangan liikkuvuutta ja lihaksiston kestävyyttä ja voimaa lisääviä harjoitteita. Tunti päättyy loppuverryttelyyn venytyksin ja rentoutuksella.

Sisä-curling

Sisä-curling on sisällä pelattava variaatio perinteisestä jäällä pelattavasta curling-pelistä. Se on kaikille soveltuva hauska tarkkuuspeli, jossa kaksi joukkuetta liu’uttaa lattiaa pitkin liukuvia ”kiviä” muutaman metrin päässä olevaan maaliympyrään.

SPA Tai Chi

Vanha kiinalainen venyttelyvoimistelumuoto, joka kehittää tasapainoa, liikkuvuutta, kehon tuntemusta ja keskittymistä. Tai chi on hyvä tapa rentoutua. Liikkeet toteutetaan rauhallisesti omaa kehoa ja hengitystä kuunnellen. Tunti sopii niin ensikertalaisille, kuin kokeneemmillekin harjoittelijoille.

Venyttely & rentoutus

Tämä tunti sopii hyvää oloa ja rentoutumista kaipaaville. Rauhallisen lämmittelyn jälkeen venytellään huolellisesti koko vartalo kiinnittäen erityisesti huomiota yleisesti kireimpiin lihasryhmiin. Venyttelyn jälkeen syvennetään hyvää oloa rentoutumisharjoituksen avulla. Tälle tunnille kannattaa varata joustavat ja lämpimät vaatteet.

Comments are closed.